Flodhastar

Igar tog vi en lang tur med vannerna har nere. Vi akte till ett stalle som heter Bogoria Lake Natural Reserve. Dar fick vi se zebror, flamingo, antiloper och lite sant och dar fanns varma kallor som kokade och sprutade vatten. Jatte haftigt. En av killarna hade varit dar forr och hade med sig agg som vi kokade i vattnet. Vi la aggen i en plastpase som vi band i ett snore och sen kastade vi helt enkelt i dem i vattnet. Efter en stund tog vi upp dem och skalade dem och at pa plats. Skalet slangde vi helt enkelt pa marken. Sa hade man ju aldrig kunnat gora i Sverige. Da hade det varit staket runt hela stallet. Nu fanns det en skylt som sa att vattnet var varm och att man skulle akta sig typ. 

Sen akte vi vidare, at lunch pa vagen. Dar sag vi apor for forsta gangen under resans gang. Vi var fascinerade och de harifran skrattade at oss. Har nere ar de ohyra! 

Forsokte fa upp en bild men lyckades inte. Far bli en annan gang. Nu blir det lite lite text bara for det men sa ar det. De andra vantar pa mig, vi ska ut och ata. 

Tutaonana kesho.

 

 


Kommentarer
Postat av: Carin

HEJ!!!

Jag har inte läst innan för att det alltid är fullt upp! Det låter som att ni får uppleva mkt! Vad härligt!! Snyggt kök och kul med kackerlackor. De känns ju så hygieniska också...



Här hemma är det fantastiskt fint. Vi har varit ute med vänner i motorbåt på öar både igår och idag och man måste bada flera gånger för att inte rinna bort. Hur lyxigt som helst!! Suttit ute och ätit på kvällarna!



Ta hand om dig och samla många härliga minnen!!



Kramar Carin

2009-06-28 @ 20:40:33
Postat av: Annelie

Hej Nilla!

Jo då visst läser jag din blogg Nilla, men jag har tänkt som så att du får all information om vad som händer här av Kristoffer. Det är jätteroligt att få "vara med" på din resa och jag hoppas ni får vara fortsatt friska och ha en härlig tid.

Jag är just tillbaks efter att ha gått Allaredsrundan som tar nästan 2 tim, härligt att äntligen kunna gå i linne o kortbent! Vi började med att bada o sola i Grusviken på fm, hem en sväng för att äta o duscha, sen var jag ,Hans o Romario på Tuvan o hjälpte till på TIF-cupen. Annars har vi haft besök i helgen av Iris o Helge sen kom också Gunborg o Tommy. Det har varit en hel del sol o bad o grillning på kvällarna, riktig sommar med andra ord. Två veckor har vi kvar att jobba innan semestern men jag vill inte att det ska gå fort, för jag tycker det är en härlig tid just nu.

Många kramar från svärmor

2009-06-28 @ 21:43:11
Postat av: Anna-Karin Hall

Hej Nilla!

Vad roligt det är att få läsa om allt du får vara med om, och ännu roligare att kunna skriva en rad oxå nu när jag vet hur man gör det. Förstår att du inte längtar hem :0) Men du, rubriken var flodhästar, såg du dem med?har aldrig sett en levande flodhäst men fått för mig att de är väldigt stora?

Här hemma skiner solen o alla badar som inte jobbar tror jag. Imorgon ska jag jobba mitt första pass alldeles själv, skräckblandad förtjusning... :0)

Ha det gott o fortsätt vara frisk o njuta av att vara i det stora Afrikat,

Kramar!/ Anna-Karin



2009-06-29 @ 07:47:04
Postat av: lydia

Hej! låter trevligt med alla djur.. Kan ju medela att naima har lärt sig att fånga djur, hon satt och lekte med en fågel en dag, (fågeln klarade sig).. Och hon har blivit lite tjock, så du får det inte roligt när du kommer tillbaka:).. Allt går så bra behöver inte vara orolig, hon ligger i mitt knä nu.. Ha det jätte bra och akta dig för dom giftiga ormarna!!!

2009-06-30 @ 19:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0