Snabb uppdatering

Den har veckan har gatt jatte fort och jag har inte hunnit till nat stalle med internet. Nu har jag lite brattom till skolan sa jag kan tyvarr inte skriva sa  mycket. 

Vi har varit i skolan hela veckan. Jatte segt men vad gor man? 
Har hunnit shoppa lite till. Kopt ett par svarta tygskor for 30 kronor. 

I tisdags var vi pa kareoke-stallet igen. Den har gangen for att sjunga lite! Ola och Maria sjong "save tonight" med Eagle eye cherry, Ola och Matthew sjong nat med Green Day och jag och Maria sjong "Just like a pill" med Pink. Kan ju inte tro att det gick sa bra men det var roligt. For att fa killarna att lamna oss ifred var Ola forlovad med Maria och Matthew var tillslut tvungen att latsas vara gift med mig for har nere tror de inte pa att man ar gift ifall inte mannen ar med. Och det spelar ingen roll hur manga ganger man ber dem att ga for de ger sig inte. Tillslut kom Ola och Matt och sa till dem att lamna oss ifred for vi var deras! Da gick de i alla fall! 

I onsdags var vi bara lediga och tog det lite lugnt efter skolan. 

Igar hade vi lite fullt upp. Vi traffade dem som vi ska bo med nu tre veckor nar vi aker ut pa faltet. Vi ar 9 stycken i min grupp varav 3 ar tjejer. Det ar jag, en gravid tjej i min alder och en aldre tjej, runt 40 som har familj oc barn. Blir intressant! Ola ar med ocksa men Maria och Matilda ska till ett annat stalle. 
Vi satt och planerade vad vi skulle ata under de har veckorna igar och eftersom det ar en liten by ska vi kopa med oss sa mycket som mojligt harifran. Nar vi holl pa med frukosten och kom till te sa kom diskussionen om socker upp. Hur mycket socker ska vi ha med oss? Man maste ju ha socker i teet. Vi ska vara borta tre veckor sa absolut minst 6 kilo! What? 6 kilo?! Pa nio personer i tre veckor. Det tar ju ett halvar for mig att gora at. Jag fick ner det till tre kilo med loftet om att jag koper mer om det behovs for vi ska anda tillbaka till stan en helg. Galet!

Pa eftermiddagen gick jag, Maria och Matilda in till stan och kopte presenter till vart guesthouse. Blev en stekpanna, tva skarbrador i plast, ett rivjarn, en kokskniv och en potatisskalare. Allt det kostade 150 kronor! Galet! 
Dessutom kopte vi mat for vi skulle bjuda hem vara kenyanska vanner pa lite mat pa kvallen. Det blev kottfarssas och spagetti. Inte sa lyxigt kanske men det var enkelt att gora och valdigt svenskt. Ola var ute och spelade fotboll med nagra killar fran klassen och kom hem en timme efter gasterna kommit. Vi var ganska irriterade pa honom kan man saga. Han sa att han skulle diska men det gjorde han inte heller. Bara grytorna. Men men. Han har ju karl!

Idag har vi mer fullt upp an pa hela veckan. Skola fran nu egentligen. Sen vid 11 ska jag med Matthew, som ar Olas amerikanska rumskompis ifall jag missat att saga det, till affaren dar han jobbar for att kopa en vaska. Sen klockan tva ska vi aka hem till Gilbert, en av vara vanner har nere som jag stor just nu genom att lana hans dator sa har tidigt pa morgonen. Vi ska aka till hans foraldrar som bor ungefar tva timmar ivag, bo dar i natt och sen komma tillbaka till Eldoret imorgon kvall. Pa sondag klockan 12 ska vi lamna Eldoret och da maste vi hunnit packa allt ocksa. Da aker vi till byarna, jag aker till en by som ligger mindre an en timme bort, "alldeles precis har" sager alla, som heter Mosoriot. Vi kommer troligen ha varmt vatten och med sakerhet rinnande vatten och strom. Det ar ju i alla fall bra. Maria och Matilda ska kopa med sig hinkar som de kan duscha i. Skont att slippa. Tyvarr kommer jag inte komma at internet sa jag ska forsoka uppdatera ifall vi kommer hit pa helgerna. Den 18-19 tror jag det ar sa ska vi med Dr. Mining, mannen som ar ansvarig for oss har nere, till hans sockerfabrik och bo over en natt. Ska bli trevligt. Sa den helgen kommer vi bo tva natter i Eldoret. 

Sa det har ar kanske det sista ni hor pa ett tag. Ha det bra alla! Jag finns pa mobilen och mannen min har numret ifall det skulle vara nagot. Hoppas pa att kunna ladda telefonen med pengar aven i byarna. Det man hittar overallt har ar Coca-Cola och Safaricom som mobiloperatoren heter. 

Nakwenda sasa


Kommentarer
Postat av: Karin

Ha det bra på de saker du berättade om här! Tänker på dig! Puss

2009-07-03 @ 08:15:49
Postat av: Johannes och Jennie

Kul att höra om dina bravader och kommande utmaningar. 6 kilo socker det är ju galnast i världen...här i sväje är det ungefär hur gott som helst, fam Kardemark och Lindroos har idag åkt båt, fiskat, badat, käkat godast och mest mat och vi har haft en helt underbar dag. Kvällen rundades av med en underbar promenad i sommarVarberg! Hakona matata

2009-07-05 @ 00:13:35
Postat av: Mamma

Kram Nilla ! Äntligen hinner jag skriva lite. Har kommit hem till Boda i em med Elias o Vilmer. De sover nu o jag väntar på att Carin o David ska komma. De längtar efter sina pojkar men de har hunnit somna. Vi har det jätte bra. Rengers är här över helgen, det ska bli kul. Pratade med Hannah precis o de mår bra.Du får ha det så bra.Kul att höra om dina bravader. Akta dig för alla vida djur o även för pojkarna. Många kramar från din mamma

2009-07-10 @ 22:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0