Ok, lite till

Har for inte alltfor lange sen anlant till Nakuru. Matutu i 2,5 timme sen motte Matt upp oss och vi traffade en kompis till en kompis som skulle ta med oss till en park med massa djur. Framfrallt flamingos men aven lejon, zebror och grejer men det visade sig att det skulle kosta 60 USdollar sa vi gav upp det och nu sitter vi pa ett internetstalle. Men har var det sa segt sa vi drar oss nog vidare nu verkar det som...
Far vi inte se de djur vi vill i Masai Mara kan vi komma tillbaka hit nar mannen kommit ner. Inte jatte, jatte langt fran Nairobi.
Det var skont att komma bort fran byn i alla fall...

Vi tog en kort tur till en marknad har. De saljer saa mycket fint och det ar sa billigt sa jag maste halla hart i planboken for att inte kopa alla sovenirer jag vill ha pa en gang. Jag kan ju inte slapa runt pa dem genom halva Kenya sen sa jag far halla mig till sista dagarna. Min man far inte ta med sig nagon packning alls. Vi behover tva vaskor att packa sovenirer i! Min nya lagenhet kommer se ut som husen har nere.. Fast med en riktig toalett!

Vi har vandrat runt i byarna lite under veckan. Barnen dar tittar med stora ogon pa oss nar vi kommer och bara man ler och vinkar oppnas deras ansikten upp i stora leenden. Tar man kort pa dem och visar dem blir de saliga men jag vagar inte ta alltfor manga, ar radd att nan mamma ska komma och bli sur pa mig... Hade nog jag blivit ifall turisterna kommit till mitt barn och tagit massa kort..

Har haft lite praktik pa vardcentralen i veckan, vet inte om jag skrev det innan... Sag en kille bli sydd i pannan med en nal tjockare an den jag anvander nar jag broderar. Det stod 2(5 M-nanting) pa suturkitet. Kan nan medicinkunnig tolka ut hur tjock den nalen kan vara eller maste jag fraga dem. Den kandes som 1 mm eller nat... Galet! Bedovningen hann slappa men det brydde de sig inte om... Usch, jag var tvungen att ga ut.

Blev utfragade av de pa modravardscentralen om massa saker jag inte kunde. Typ: Hur manga doser av malaria vaccin ska en gravid kvinna ha? Varfor ger vi Tetanus toxin-vaccin? Vid vilken alder avmaskar vi barn? Nar ges forsta dosen av TB-vaccin? Vad vet jag? Visste inte alls att det fanns nat som hette tetanus toxin...
Hoppas allt ar bra hemma. Ar sommaren kvar?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Shalom Nilla !

Jo - sommaren är kvar & blir bara bättre tills ni kommer hem. Det är soligt med regn eller åska varannan dag, så det växer ganska bra just nu.



Har lyckats besiktiga min gamla bil förra lördagen & kört flera bilkärror med grenar från mina häckar, tujor & toppgran. Så har jag lagt på halvbra sommardäck dena veckan. Solar idag. Kanske till Gullbranna i kväll.



Va rädd om dej & dina sovenirer.

Kram

CaH

2009-07-11 @ 16:15:56
Postat av: Karin

Solen syns faktiskt lite nu, men annars har den hållit sig borta nu en vecka. Det känns som om det har regnat konstant sen vi packade in sista lasset från er lägenhet förra söndagen. Vad fin lägenhet ni har fått!

Ser fram emot att hänga där med er när ni kommer hem igen!

Kram och ta hand om dig!

2009-07-12 @ 13:31:53
Postat av: Krustoffer

Jaha, det är därför jag ska ta med så lite packning som möjligt, jag som trodde det var för min egen skull, men så dumt av mig... :P



Vad kul att läsa om vad ni hittar på där nere, är så svårt att föreställa sig. Men ni såg Zebror till slut?



Jag är ledig idag, regnar dock så jag vet inte riktigt vad man ska hitta på. Vi ses om 2 veckor!

Kram kram

2009-07-13 @ 11:00:32
Postat av: Daniel

2009-07-13 @ 20:47:37
Postat av: Daniel

Hejsan! Låter inte som något ställe som man vill bli sjuk på. Har försökt att klura ut vilken nål de hade å sy med. Lyckades tyvärr inte, finns väldigt många sorter. Men en sak kan jag förstå av din beskrivning, på tok för stor till att sy ihop en panna. Borde ha stått något med siffrorna 5-0. Ju lägre tal desto större nål.



Du skriver om alla barn som kommer fram när man tar kort. Känner igen det från en kompis som nyligen var i zambia. Där kom också mycket barn fram när han tog kort.



Ps. Johan och Anders överlevde fjällturen

Kram Daniel

2009-07-13 @ 21:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0