Nakuru

Jag onskar att jag hade haft tillgang till att slanga in lite bilder for jag vet att det ar super trakigt med bara text men jag vill inte koppla in USB-minnet overallt. Har haft ganska manga daliga erfarenheter med virus har nere sa tyvarr blir det mycket text. Ni far se alla bilder nar jag kommer hem.

Jag och Maria kom fram till Nakuru igar eftermiddag. Bad taxichafforen visa att till nat bra stalle dar vi kunde bo och fick ett mysigt vandrarhem/hotell for 200 kronor per natt for tre personer, Matt bodde med oss i natt. Ganska bra pris. Det finns lampor, strom, myggnat (lite sma hal i men anda) och egen dusch och toalett aven om det inte finns nagon sits pa toalettstolen. Man kan inte begara hur mycket som helst. Frukost ingar ocksa aven om det bara ar en dubbel smorgas med smor, en omelett och en lustig korv. Gick ju ner i alla fall. Och gratis ar gott.
Dessutom har de en "takterass" dar de torkar tvatt och grejer. Idag smet vi upp och hade picknick i solen dar under lunchen. Sa skont att fa nagra timmar i solen i alla fall. Jag kommer anda vara blekare an er alla nar jag kommer hem. Och lite sma knubbig for allt man ater har nere ar friterat och/eller innehaller socker. Och en lask kostar typ 2-5 kronor.


Mannen sitter pa planet hit nu. Han ska iofs vanta 14 timmar i Qatar innan han far flyga vidare till Nairobi men imorgon vid den har tiden ar han har!
Vi fick tag pa en kille som kunde ge oss ett ok pris pa resan till Masai Mara ocksa. 110$ per person och dag. Vi hade raknat med typ 2000 kr per person och dag sa det kanns skont att ha mer an halverat kostnaden! Pengarna gar ju at anda!

Sa, nagon gang i framtiden hoppas jag kunna fa in nagra bilder har! Men det drojer kanske till efter Mara...

Ha det bra sa lange!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej o kram. Nu har jag hunnit läsa lite ikväll. Du kommer att ha mycket att berätta när du kommer hem. Jag längtar efter dig har pratat med Kristoffer några ggr. Igår o sen idag när han väntade på flyget. Jag fick också sms när han väntade på nästa flyg. Jag hoppas att ni får riktigt bra semester nu. Sola behöver du inte göra för att bli brunare än oss. Här lyser solen med sin frånvaro. Det regnar så gott som varje dag och åska. Idag skulle vi till Piren i Jönköping o äta, 1 årig bröllopsdag. Det åskade o vräkte ner så det var inte roligt att äta där. Vi åkte runt lite men hittade inget för regnets skull- Det blev vid Torsvik. Det fick duga. Ikväll skulle vi fika lite men då kom Tore o så gick den kvällen. Det var trevligt så inte för det. Cristor ligger på Ryhov sen i onsdags, fått lunginfl. o hjärtflimmer så vi hälsade på honom först idag. Han mår bättre. Jag mår bra nu o ska ha semester denna veckan, ska försöka plocka lite blåbär mellan skurarna. Ha det riktigt bra. Stor KRAM från mamma.

2009-07-26 @ 22:16:22
Postat av: Hannah

Wilda och Manne sover, samtidigt!!! underbart. har lite tid att läsa och skriva nu innan jag ska passa på att sova jag med.

Det är kul att läsa om vad du hittar på om dagarna. Solbrännan behöver du inte oroa dig för . Vi har redan fått höst i Sverige, i alla fall här uppe. Blek som ett lakan...

Längtar efter dig. Men njut nu av era veckor tillsammans där nere. Massa kramar!

2009-07-26 @ 22:18:02
URL: http://haw.blogg.se/
Postat av: adela

Det är kul att läsa allt ni gör. Nu går det mot sitt slut men allt du sett och upplevt finns kvar. Naima har mått bra på kollo och tränar nu på att vara inne, efter slagsmålet med en liten svart katt. Det går bra men hon längtar ut och hoppas varje dag på att ett fönster ska stå tillräckligt öppet för att kunna smita ut. Vi sparar lite sol till er, vi har haft en fin helg och den blekaste är inte blek längre, men vad gör det, höst och långärmat är på väg. Karibu Nyumbani tena. Tutaonana wakati utaleta paka Naima. Kwa heri na Mungu aubariki.

2009-08-09 @ 20:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0