Uppdatering

Nu har vi varit har i tva veckor tillsammans och jag har inte kunnat uppdatera.


Vi motte upp vara pojkar pa flygplatsen pa mandagen och akte taxi till Nairobi stad och hotellet vi skulle bo. Vi var hungriga och gick direkt ut och at mat och pa den restaurangen blev Marias vaska stulen. Illa! Inget bra forsta intryck av huvudstaden direkt.

Vi bodde pa fint hotell forsta natten med en bamsestor frukostbuffe. Vi blev hamtade pa hotellet for var resa till Masai Mara. Vi akte dit, at lunch pa vagen och tog en svang i parken pa kvallen. Lyckades traffa pa zebror, bufflar, ett sovande lejon och massa olika sorters gaseller. Vi sov precis utanfor parken i sma talt-hus och tog en svang i parken dagen efter ocksa. Da fick vi se fler lejon, flodhastar och giraffer! En harlig dag men som tyvarr slutade med att jag fick feberfrossa och jatte ont i musklerna. Sov inte manga timmar den natten och njot inte riktigt av turen i parken vi tog pa morgonen innan vi akte tillbaka till Nairobi. Efter massa rad hemifran behandlade jag mig mot malaria utan att egentligen veta ifall det var det jag hade och blev bra fran feber och frossa! Anda problemet var att malariatabletterna jag tog har biverkningar som yrsel, illamaende, diarre och krakningar. Ca 20% far tydligen de biverkningarna och jag var definitivt en av dem. I tre dagar snurrade hela varlden och jag kunde inte riktigt ga rakt. At aksjuketabletter for att halla illamaendet i schack och nar jag tanker tillbaka pa det ar det inget jag onskar min varsta fiende.

Sa, istallet for att ta ett nattag till Mombasa fick jag och Kristoffer flyga. Ganska mycket dyrare men att skumpa runt pa ett tag i 14 timmar lockade inte nar sangen pa hotellet gungade.

Vi kom till Mombasa forra lordagen och akte direkt till Diani Beach dar vi bodde tva natter i trekojor och sen tva natter pa varsta lyxiga stallet precis vid stranden. Vi fick ett bra pris for rummen dar stod anda tomma men vi kande oss inte riktigt bekvama dar. Det marktes tydligt att det inte var for folk som oss. Darefter flyttade vi till stugor istallet dar vi kunde laga var egen mat och hade pool precis utanfor dorren. Betydligt billigare och eftersom Diani Beach ar ett turiststalle som heter duga kunde v spara massor pa att inte ata ute.

Idag packade vi ihop vara saker efter tva natter i huset och begav oss norrut till en stad ca 15 mil norr om Mombasa som heter Malindi. Har har vi bara precis hittat boende och atit lite mat och bokat en snorklingstur till imorgon och sa far vi se vad som hander framover.

Det har blev verkligen en kort, kort version av vad som hant. Kanns som att det ar sa mycket att beratta sa jag vet inte vad jag ska skriva sa detta far duga for nu.
Om en vecka ar vi pa vag hem. Det kanns bade harligt och fruktansvart!

Saknar er!


Kommentarer
Postat av: Stefan

Hej syster

FÖRLÅT att jag inte skrivit något innan! Sommaren har varit fullproppad och jag har knappt startat datorn, SANT!! Jag har ju en flickvän som jag mycket hellre spenderar min tid med! Jag läste lite i bloggen i början, men sen har jag inte haft koll på vad du hittat på... du får berätta när du kommer hem! Ha det nu riktigt bra den sista tiden!

Kram,

Din bror

2009-08-09 @ 09:56:48
Postat av: Jennie

Hej Nilla! Vad kul att ni får umgås ihop där nere nu, måste vara underbart:) Du verkar må bättre nu hoppas jag?! Ska bli kul att få träffa dig när ni kommer hem igen och då ska du få berätta massor om allt du vart med om! Ta hand om dig och er nu. Kramar till er!

2009-08-10 @ 10:45:07
Postat av: Storasyster Carin

Hej syster yster!! Nu kommer du snart hem. Jag har tänkt på dig, men inte varit hemma och haft tid tillräckligt för att sitta vid datorn. Imorgon börjar jobbet igen...

VI hra dragit igång operation renovering i gamla köket, sovrummet och hallen nu när det är tomt där efter att hyresgästerna flyttat ut så vi har att göra.

Vi hörs när ni är hemma igen!!



Kram Carin

2009-08-11 @ 11:07:04
Postat av: CaH Abram Löfroth (MorMor/(Far´Skarstedt)s flick- EFTERNAMN )

Shalom igen det tog 3 dygn att tvätta ½ gamla röda bilen som en ren TAXI, men är inte klart än. Minns du varför färgen ändrats. Du behöver inte svara här men får gärna svara med SMS...

2009-08-12 @ 07:14:06
URL: http://hem/crossnet.se/cah
Postat av: CaH Abram Löfroth (MorMor/(Far´Skarstedt)s flick- EFTERNAMN )

forts: Tror att snart alla dina syskon längtar efter er, gärna som barnvakt, när de ska jobba i sina hus...

Så får ni gärna va barnvakt här också om jag får slänga själv det som blir kvar o är för gammalt, efter alla studenter. Har frostat av kylskåpet i förrådet men ej fått igång det för det fattas en lucka till frysfacket som trillade ner på golvet.

O den röda bilen går ej att starta för efter motortvätt för tendstiften blev fulla med vatten.

Nashwan på volvo sa att det är bara att torka överallt & sätta på laddning o köra startmotorn tills den brinner upp. dvs motorn eller allt papper man glömt ta bort.

Kram CaH



Kram CaH

Kram CaH

Echo = Eko



Echo = Eko

Echo = Eko



Ps Behöver nog vila liten stund nu!

Ds



PPS Välkomna hem, snart: Vi hörs på telefonen

Hoppas jag.

Ds

2009-08-12 @ 07:23:52
URL: http://hem/crossnet.se/cah
Postat av: Anonym, Anonüm, Sprâkvârdare ??? Kram CaH Abram Löfroth (MorMor/(Far´Skarstedt)s flick- EFTERNAMN )

Tycker att vi i Sverige borde byta ut: åäö mot ,.- & ÅÄÖ mot ;:_, där de fanns pâ gamla tangentbord,(TB/\läs: eldre = gamla Skrivmaskiner) alternativt till xyz som nu anvends veldigt lite i vort alfabet/sprok.(Alt:Ni,somHarKnappVid:Åå på TB ^¨~, ÂÄÕ)... Vilket enkelt kan programeras i IT men annars krever en ett slag innan alla åäö: ^¨~ före respektive aao, Do ser det üt SÂ här o Helsingõr...

Ett NySvenska, jfr NeyNorsk, NoeDaensk & NüTüska, dvs "neuesdeutsch spracke",som aldrig slog igenom i tidningarna utan µ,~µ,~ü och dubbelt ^S^. Problemet var att efter nogra or so kom DDR med det gamla sproket och tidingarna gav upp. DE bestämmer hür sprâket utvecklas, Allt som stor i tidningarna kan man Googla pâ frâga vâra srpâkexperter. De vet !!!

( PÂ SMâLäNDSLäNDSKA öARNA BLIR ÖANA )>>^

ELLER:

å mot o alt, se Boll uttalas Båll(se flera i EU)

ä mot e alt. se Hälsingborg nu Helsingborg och/Räv=

ö mot ~ alt- se Birka=Bj~rk~NU>>^ Ståckhålmöana \=Rev (SE,NO,DK)tangentbord,(TB)po t ex sproken (Sw,No,Da)

Å mot ; som po elder skrivmaskiner

Ä mot : som po elder skrivmaskiner & sist

Ö mot _ som i eldre = gamla Skrivmaskiner (SE,NO,DK)tangentbord,(TB)po t ex sproken (SE,NO,DK)

u mot ü som i Byxa som utlenningar uttalar Buxa.

k mot c som i Bycksa jag menar som i engelskan

Ståckhålm & Östergötlad har/er vel de enda dialekter, som üttalar Ä som E t ex Räv som Rev till exempel eller "Helt rett min gode ven"

"Veven'n som vaskav õõvev visen", dvs

"Räven som raskar över isen" om det var nogon norrlenning som inte fõrstod.

Veldigt praktiskt f,r selreterare som lert sig det gamla tangentborden. 'slipper lera om

Och tydligen er vi det enda land i verlden som uttalat U med framskjutna läppar precis som Y. De flesta språk uttalar U som O precis som i Tyskland!



Fraaga SR/TV's spraakexpert faar ni hi?õõõõõra ??, dvs hora eller höra eller heare, hieren, hoeren, hoere, listenen gerne paa nünork jeg kan slett ej!!

( Det later likadant, men stavas annorledes pa TB )



Dvs Jag gillar inte att "Långarydssläkten" på

Internet blir langarydsslakten. Det er ju inget SLAKTHUS - hade varit trevligare med SLEKTEN , som det uttalas i SKONE.



Likt i veldens stoersta sprok, som alla borde lera sig foer fredens och samlevnadens skyll.

(Tyskt'O,Engelska,Spanska,Kinesiska?)



Kram CaH Abram Löfroth (MorMor/(Far´Skarstedt)s flick- EFTERNAMN )



Ps MÅSTE ÅKA TILL lsh & BESTÄLLA RESAN T LUND

STRAX HEMMA IGEN FOFFE & NILLA INGEN oro !!!

rÅKADE I HASTIGHETEN SKICKA I NEDKOPPLAT LÄGE SÅ ALLT FÖRSVANN MEN KOPPLADE IN IGEN O BACKADE !!!

Ds

2009-08-13 @ 19:58:34
URL: http://hem/crossnet.se/cah

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0