Mombasa

Nu ar det sista dagen i Mombasa innan vi aker tillbaka till huvudstaden i natt.
Vi har bott pa ett sunkigt hotell har. Vi delade rum alla fyra, utan toalett pa rummet, eller ja utan toalett overhuvudtaget. Det fanns dock ett hal i marken och en dusch med kallvatten dar det saknades glas i fonstret nar man duschade sa om man ar sugen gar det att se rakt in fran grannens hus. Underbart. Jag ahr nog alrig varit med om att ha sa mycket ljud omkring mig pa natten heller. Det var fonster i tva riktiningar i rummet, inget av dem hade glas i fonstren. Ett mot innergarden dar de lagade mat fran tidigt pa morgonen. Detta inkluderar diverse hackande, bankande och rok fran grillarna som ryker in i rummet. I den andra riktningen ligger vagen dar matatus kor forbi hela natten oc tutar, manniskor skriker och skrattar och pa andra sidan vagen ligger en moske. Jag ar sa glad nar jag vaknar vid 4-5 tiden att jag inte ar muslim och maste dra mig upp ur sangen utan kan vanda pa mig, trycka in oronproppen lite langre och njuta av ljudet som kommer ut ur hogtalarna utanfor.
Ja, ja. Vi betalade 1000 KSH per natt for rummet som vi sen delade pa sa jag ska inte klaga. De tva natterna vi skulle spendera dar ar nu over sa vi hoppas pa battre lycka nasta gang.

I natt aker vi da vidare till Nairobi. Bussen lamnar Mombasa 9.30 pm och vi kommer fram till Nairobi nagon gang efter 6 am imorgon. Sen har vi torsdag och fredag i Nairobi innan vi flyger hem pa lordag lunch. Vi landar i Stockholm pa sondag morgon och ska forsoka ta oss darifran pa nat satt, hur ar oklart men det ska bokas idag!

Vi far horas mer nar vi kommer hem. Da kan vi forsoka fa upp lite bilder ocksa!
Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Anonym, Anonüm, Sprâkvârdare ??? Kram CaH Abram Löfroth (MorMor/(Far´Skarstedt)s flick- EFTERNAMN )

Tack for mer info. Ska ev till Lund & kolla hjärtat på måndag. Om jag inte åker dit kan jag ställa in Volvon S60-diesel & hämta er i Stholmia. Men de kommer & hämtar mig med Resam-TAXI kl 08.15 sen Landstingsbuss kl 09.00 Till Lund kl 10.20 .Förhoppningsvis inbokad pâ patienthotellet med egenavgift 80:- / natt helpension m frukost-büfé sen till undersökning kl 10.15 så diagnos & ny undersökning eftervila ev färdig kl 13 otur kl 18.

Dvs pâ mândag. Helgen pâ tältmöte i Hörby & helpension hos Stefan för 648:- som det kostar om man bokar privat pâ Hotellet, utan lunch & kvällsmat. ( Bara hjärtat med radioaktiv-isotop )

Vi fâr väl se om jag ângrar mej.

Kram CAH Abram Lôfroth.

2009-08-14 @ 02:39:22
URL: http://hem/crossnet.se/cah

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0